vélemény aréna
VÉLEMÉNYARÉNA.HU

mert a te véleményed is számít!

2016. december 5., hétfő
Vilma napja van

2016.07.12.

tudtad-e

1265

#repulo

hozzászólás

17 bizarr repülőgép, amiről nem hiszed el, hogy valaha is repült

Pedig tényleg repültek, sőt le sem zuhantak. Kicsit messze állnak a mai, mainstream repülőgép designoktól, de pont emiatt érdekesek.

Első ránézésre inkább vicces prototípusoknak tűnnek, pedig halál komolyak. Sőt emberek még vezették az életüket kockáztatva vezették is őket. Állítólag egyik sem zuhant le. Mutatjuk a szörnyetegeket:)

via


Alexander Lippisch Aerodyne - egy katonai fejlesztés volt, de zsákutcának bizonyult.

2Alexander Lippisch Aerodyne - egy katonai fejlesztés volt, de zsákutcának bizonyult.

Vought V-173 - a repülő palacsinta:)

3Vought V-173 - a repülő palacsinta:)

Sikorsky X-Wing - a helikopter és a sugárhajtású gépek mixe lett volna ez a prototípus. 1988-ban leállították a fejlesztéseket:(

4Sikorsky X-Wing - a helikopter és a sugárhajtású gépek mixe lett volna ez a prototípus. 1988-ban leállították a fejlesztéseket:(

Fehérlovag kettő, ami az atmoszféra felső rétegeire lett tervezve, 70 000 láb magasan is tudott közlekedni.

5Fehérlovag kettő, ami az atmoszféra felső rétegeire lett tervezve, 70 000 láb magasan is tudott közlekedni.

hirdetés

Blohm & Voss BV 141 - Ez egy második világháborús monstrum volt. Mindössze 12 készült belőle, a sorozatgyártást nem érte meg, mivel a szövetségesek játszi könnyedséggel lelövöldözték őket:)

6Blohm & Voss BV 141 - Ez egy második világháborús monstrum volt. Mindössze 12 készült belőle, a sorozatgyártást nem érte meg, mivel a szövetségesek játszi könnyedséggel lelövöldözték őket:)

Rutan Model 202 Boomerang - asszimetrikus elrendezésű, úgy lett tervezve, hogy az egyik hajtómű leállása esetén is tovább tudott repülni!

7Rutan Model 202 Boomerang - asszimetrikus elrendezésű, úgy lett tervezve, hogy az egyik hajtómű leállása esetén is tovább tudott repülni!

McDonnell XF-85 Goblin. Ezt a típust parazita bombázónak is hívták, mivel egy másik szállító repülő a B-36 hangárjából tudott felszállni a levegőben. A szövetségesek oldalán vetették be, de sok értelme nem volt, nem is lett belőle sikerszéria.

9McDonnell XF-85 Goblin. Ezt a típust parazita bombázónak is hívták, mivel egy másik szállító repülő a B-36 hangárjából tudott felszállni a levegőben. A szövetségesek oldalán vetették be, de sok értelme nem volt, nem is lett belőle sikerszéria.

Nemuth Parasol - 1934-ben a Miami egyetem diákjai építették. Mit ne mondjunk, bevállalós diákok voltak:)

10Nemuth Parasol - 1934-ben a Miami egyetem diákjai építették. Mit ne mondjunk, bevállalós diákok voltak:)

H-4 Hercules 2 - Ez egy 200 tonnás monstrum volt, aminek az érdekessége az volt, hogy a váza fából készült.

11H-4 Hercules 2 - Ez egy 200 tonnás monstrum volt, aminek az érdekessége az volt, hogy a váza fából készült.

hirdetés

Goodyear Inflatoplane - Az 1950-es években tervezték és egy teljesen felfújható gép lett volna a terv. Leállították a fejlesztést, mikor észlelték, hogy vicces gép ugyan de katonai felhasználhatósága csekélyebb, mint a fejlesztésére költött dollármilliók:)

12Goodyear Inflatoplane - Az 1950-es években tervezték és egy teljesen felfújható gép lett volna a terv. Leállították a fejlesztést, mikor észlelték, hogy vicces gép ugyan de katonai felhasználhatósága csekélyebb, mint a fejlesztésére költött dollármilliók:)

AeroJelly - A New York Egyetemen fejlesztették ki, ami nem volt nagyobb, mint egy tenyér. Célja a kémkedés és felderítés volt.

13AeroJelly - A New York Egyetemen fejlesztették ki, ami nem volt nagyobb, mint egy tenyér. Célja a kémkedés és felderítés volt.

Grumman X-29 - A tervezőit a Csillagok Háborúja ihlethette 1984-ben:)

14Grumman X-29 - A tervezőit a Csillagok Háborúja ihlethette 1984-ben:)

Lackner HZ-1 - Az USA hadserege fejlesztették ki, de jó pár lezuhanás és emberélet után letettek a további tesztekről és a szériagyártásról.

15Lackner HZ-1 - Az USA hadserege fejlesztették ki, de jó pár lezuhanás és emberélet után letettek a további tesztekről és a szériagyártásról.

Model 281 Proteus - Akár 65 000 láb magasan is tudott repülni és 18 órát is a levegőben tudott tölteni. Fogyasztását tekintve szuperhatékony volt, a késő 90-es években építették.

16Model 281 Proteus - Akár 65 000 láb magasan is tudott repülni és 18 órát is a levegőben tudott tölteni. Fogyasztását tekintve szuperhatékony volt, a késő 90-es években építették.

NASA AD-1 - A NASA fejlesztette ki és repülés közben akár 60 fokot is el tudta fordítani a szárnyát. Természetesen ez is egy evolúciós zsákutcának bizonyult:)

17NASA AD-1 - A NASA fejlesztette ki és repülés közben akár 60 fokot is el tudta fordítani a szárnyát. Természetesen ez is egy evolúciós zsákutcának bizonyult:)

KÉRLEK KEDVELD A VÉLEMÉNYARÉNÁT A FACEBOOK-ON

A 10 leghalálosabb háború az emberiség történelmében

az előző cikk a tudtad-e kategóriában

16 hihetetlen tény Észak-Koreáról

a következő cikk a tudtad-e kategóriában

TÖLTÉS

Kérlek kedveld oldalunkat!

A weboldal cookie-kat használ, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az "Értem" gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz: adatvédelem

Értem