vélemény aréna
VÉLEMÉNYARÉNA.HU

mert a te véleményed is számít!

2016. december 8., csütörtök
Mária napja van

2016.07.15.

életmód

457

#diabetesz, #cukorbetegseg

hozzászólás

10 tipp, hogyan kerüld el a cukorbetegséget

10 tudományosan megalapozott tényt szedtünk össze, aminek a betartásával még erős, örökletes hajlam esetén is jó eséllyel elkerülhetjük a cukorbetegség kialakulását.

Az amerikai lakosság 25%-nak már kialakulóban lévő cukorbetegsége van, ami 10 éven belül diabétesszé fejlődik, de mindössze 4%, az aki tud is róla. Magyarországon már most 600 000 cukorbeteget tartanak számon, de 20 éven belül ez a szám óvatos becslések szerint is a 2 milliót fogja közelíteni.

Adjál le pár kilót

5 kiló leadása is már nagyon sokat segíthet. Ha a testsúlyod 5%-át leadod az máris 70%-kal csökkenti a kialakulás esélyét. Egy 85 kilós embernél ez mindössze 4-5 kilót jelent.

A megfelelő előétel kiválasztása nagyon fontos

Az Arizonai Egyetem kutatói megfigyelték 2-es típusú diabéteszes betegeknél, hogy ha két kanál ecetet megittak étkezés előtt kevésbé ugrott ki a vércukor szintjük. Ennek oka az ecetsav, ami stabilizálja a vércukrot. Akár kis ecettel leöntött salátát is ehetünk előételként.

Tippünk: 2 evőkanál ecet, 1 tört fokhagyma, 2 evőkanál lenmagolaj, 1/4 evőkanál méz, 3 evőkanál joghurt és kis só bors bele.

Tedd le az autód

Napi 30 perc séta is már 80%-kal tudja csökkenteni a cukorbetegség kialakulásának esélyét. Ha heti 3-4-szer elmész futni akkor szinte zéró szintre tolod le az esélyét a betegségnek. Természetesen aki erre hajlamos annak így is kialakulhat, de ami rajtunk múlik azt tegyük meg.

Kínai kutatók megállapították, hogy azoknál akiknek magas a vércukorszintje és hajlamosak a diabéteszre, de elkezdtek ennek ellenére aktívan mozogni, 40%-kal csökkent a a cukorbetegség kialakulásának esélye.

Válasszuk a megfelelő gabonaféléket

A teljes kiőrlésű kenyerek fogyasztása csökkenti a cukorbetegség kockázatát. Nem mellesleg nők esetében ez a rosszindulatú mellrák esélyét is minimalizálja.

Ne hagyjuk magunkat becsapni és figyeljünk a rejtett cukrokra. Hiába eszünk reggelire például fahéjas-zabpelyhet, ami magában egy csodafegyver, ha az tele van vágva hozzáadott cukorral. Ha töményen szeretnénk fahéjat, krómmal megspékelve, ami szintén kedvező hatással van a kiegyensúlyozott vércukor szintre akkor a Gluconorm étrend-kiegészítő tablettának is adhatunk egy esélyt.

Fogyassz kávét

Egy Harvard egyetemen lefolytatott kutatás eredményeképpen, 126 210 nőt vizsgálva arra jutottak, hogy napi 5-6 kávé fogyasztása akár 54%-kal is csökkentette a diabétesz kockázatát, de még 1-3 csésze is 29%-kal csökkentette a betegség kialakulásának esélyét.

Kerüld el a gyorskaját és autós éttermeket

Egy Minnesotai Egyetemen végzett kutatás szerint (3000 fős minta, 18-35 év közötti tesztalanyok, 15 éves ciklus) a rendszeresen gyorsétteremben evők körében kétszer akkora eséllyel alakult ki inzulintolerancia és 5 kilóval súlyosabbak voltak, mint az ilyen vendéglátóhelyeket elkerülők.

Tipp: csomagoljunk magunknak teljeskiörléső kenyérből szendvicset, sok zöldséggel és sonkával. Így ha ránk tör az éhség, nem kell betérnünk egy gyorsétterembe, hanem el tudjuk fogyasztani az otthonról hozott egészséges ételünket.

Egyél kevesebb vörös húst

A Brighami Női Kórház kutatása szerint 29%-kal növelte meg a cukorbetegség kockázatát, a heti kétszeri vörös húsfogyasztás. Ez a tiltás a fehér húsokra nem vonatkozik.

Fűszerezd az ételeid

Német kutatók megállapították, hogy a fahéj nagyban csökkenti a vércukorszintet. Egy 65 fős mintán végzett kutatásuk során az egyik csoport napi 1g fahéjat kapott, míg a másik egy placebo csoport volt. Azt tapasztalták, hogy a fahéjat kapók esetében 1%-kal csökkent a vércukorszint. Ennek az oka, hogy a fahéj olyan enzimeket aktivizál, amik stimulálják az inzulin receptorokat.

Ne stresszelj annyit

Stressz alatt a szervezet felkészül, a legrosszabbra ezért megemeli a vércukor szintet. Ez egy természetes reakció a szélsőséges helyzetekre, mikor a test veszélyben érzi magát - mondta Richard Surwit PhD a The Mind-Body Diabetes Revolution főszerkesztője és a Duke egyetem professzora.

Aludd ki magad

6 óránál kevesebb alvás megduplázza a cukorbetegség kialakulásának esélyét. Aludd ki a legalább 8 órát ha lehetőséged van rá, kerüld el az esti tévézéseket és szöszmötöléseket, feküdj le időben. Klar Yaggi gyógyszerkutató elmondása alapján a túl kevés alvás szintén a szervezet stressz hormon szintjét emeli, ami a diabétesz kockázatnövelő faktora.

Jó társaság

461 fő 50 és 64 év közötti egyedülálló nőn végzett kutatás alapján megállapítható, hogy a társaság csökkenti a betegség megjelenésének esélyét. Valószínűleg a jó társaság stressz csökkentő szerepével van összefüggésben ez a megállapítás.

Vérteszt

Ellenőriztesd rendszeresen a vércukorszinted. A cukorbetegség nem egyik pillanatról a másikra alakul ki. A folyamatos kontroll már jó időben jelez és ezáltal még időben meg lehet tenni a szükséges életmódbeli változtatásokat, hogy visszafordítsuk a kialakulást.

Via


KÉRLEK KEDVELD A VÉLEMÉNYARÉNÁT A FACEBOOK-ON

Mutatunk 27 ételt amitől kockás lesz a hasad!

az előző cikk a életmód kategóriában

Ez után a cikk után rohansz jógázni

a következő cikk a életmód kategóriában

TÖLTÉS

Kérlek kedveld oldalunkat!

A weboldal cookie-kat használ, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az "Értem" gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz: adatvédelem

Értem