vélemény aréna
VÉLEMÉNYARÉNA.HU

mert a te véleményed is számít!

2016. december 3., szombat
Ferenc, Olívia napja van

2016.05.10.

életmód

697

#fogyás, #kockás has

hozzászólás

Kockás has 3 hónap alatt?

Mondjuk, hogyan szedd rendbe a táplálkozásod és táplálkozz egészségesebben. 10 perces gyorstalpaló következik:)

Ez természetesen csak akkor elérhető ha a testzsírod max 25%, vagyis az ajtón még beférsz és nem csak tükörből látod a golyóidat. A teleshopos hülyeségeket el lehet felejteni ill. el kell fogadni, hogy a sok mozgás segít de az étrend átalakítása elengedhetetlen. Az vagy, amit megeszel. Ha megteheted és nem közfoglalkoztatott vagy akkor számítsál rá, hogy az ételre költött havi pénz bizony nőni fog. Enélkül a cél biztos,hogy nem fog sikerülni, max a sok futástól vagy Schobert Norbi ugri-bugritól szétmennek az ízületeid. Ha nem áll rendelkezésre anyagi fedezet ennek a váltásnak a meglépéséhez, akkor az életedben a megereszkedett hasnál sokkal nagyobb bajok is vannak, előbb  azokat kell rendbe tenni. Próbálok nem túl bántó lenni és minél hasznosabb segítséget nyújtani ezért összeszedtem  pontokba a legfontosabb elveket. Ha ezeket akárki betartja annak az eredménye látszódni fog. Ha azt mondja neked valaki, hogy napi 10 perc és a tévé előtt ülve is csinálhatod akkor hazudik. Olyan nincsen,  hogy napi 10 perccel valakinek száraz és szép izomzata legyen.

Elég illuzió romboló lehet annak aki nem szeret edzeni, hogy 1 óra folyamatos futással egy kis sajtburgert égetünk el körübelül.

Rémisztő?:)

Ha azt mondja valaki, hogy ne edzd túl magad és szükséges az izmoknak regenerálódni azt szintén felejtsd el. Ezt  csak a lusták mondják, akik inkább otthon maradnak esténként bonbont zabálni a barátok közt alatt és ebédre pizza+kóla kombót nyomnak, mert jóérzés mikor lemegy a torkon. Ha valaki azt mondja, hogy ő genetikailag képtelen lefogyni az szintén hazudik. Egyszerűen csak lusta, rossz genetikával és endomorf testalkattal valóban nehezebb elérni a kitűzött célt, de akaraterővel minden kompenzálható. A legfontosabb a cél elérése érdekében az akaraterő és, hogy tudjunk lemondani. Biztosan a népesség elenyésző százalékának vannak pajzsmirigy problémái vagy egyéb krónikus betegségei, amik miatt sokkal nehezebb a dolga, de ez annyira minimális réteg, hogy aki azzal pedálózik, hogy egyik ismerősének az ismerőse alig eszik és mégis 120 kiló, az csak a saját lustaságát akarja racionalizálni.

A sok elméleti bullshitelés után  inkább csináltam egy pontokba szedett listát, amit ha betartasz akkor elérhető a 10-12% testzsír. Ez már az erősen kockás kategória, de még a hardcore 3-4%-os testépítő szinttől messze van. Más kérdés, hogy az már nem esztétikus és annak elérése már rég nem az egészségről szól.

Alább az én 12 pontom:

  1. Cukrokat és a lisztet szigorúan vegyük ki az étrendünkből. Az alacsony glikémiás indexű ételeket preferáljuk. Cél, hogy minél kisebb kiugrást hozzon az étel a vércukor szintben és minél tovább fenntartsa azt az alacsonyabb emelkedést. Személy szerint a vércukrom a normál határérték legalja, annyira figyelek erre. A kevés cukor mellett a helyes táplálkozás (paleo étrend személyemre szabva, kicsit megengedőbb változat:)) miatt a triglicerid szintem is a normál alatt van, pedig többé kevésbé a paleo étrendet a magas koleszterin és triglicerid szinttel szokták összekötni. Gyengébbek kedvéért ez a két kispajtás felel az érelmeszesedésért és a koszorúér problémákért. Hiába eszek irdatlan mennyiségű húst, ezek többnyire szárazabb zsírmentes húsok, melyek az előbbi mutatókat nem befolyásolják.

 

 

Egyes kutatási eredmények szerint (pl.: Utah állambeli Huntsman kutatóintézet) a magas cukorfogyasztás összefüggésben van a rák kialakulásával, mert a cukrok gyulladásos folyamatokat indítanak el és a rákos sejtek cukorfelvétele megnövekszik. Ez egyelőre nem közelfogadott állítás, de ha 30%-50% sansza van, hogy igaz legyen, akkor már megéri foglalkozni vele.

  1. Együnk sok rostosat ill. zöldséget és gyümölcsöt. Jóllakottság érzést adnak és gyorsítják az emésztést. A túl cukros gyümölcsökkel azért az esti órákban vigyázzunk!
  2. Heti 2 kardió és 4 súlyzós edzés bele kell, hogy férjen mindenkinek, aki ad magára. Ha van idő este órákat a tévét bámulni és a Facebookon lógni akkor erre is lehet találni.
  3. L-Carnitin edzés előtt csodákat ér, fokozza a zsír energiává való átalakítását.
  4. Ha megteheted fussál éhgyomorra, legjobb zsírégető!
  5. Reggelire minél fehérjedúsabb ételt válasszunk. 10 tojásfehérjéből rántotta stb. Személyes kedvencem: alma, narancs összevágva leborítva 150-200 g túróval, zabbal és kis fahéjjal. (fahéj gyorsítja az emésztést és nem utolsó sorban finom)
  1. El kell fogadni, hogy a táplálkozás fontosabb, mint a mozgás. 70% táplálkozás és 30% mozgás.
  2. Szemét kaják listája teljesség igénye nélkül: pizza, hamburger, gyorsétteremből bármi, csoki, fagyi, krumpli, tészták, ömlesztett sajt, párizsi, debreceni, rántottak.
  3. Korlátlanul fogyasztható ételek listája: csirkemell sonka, csirkemell, pulykamell, steak, sovány turó, zab, olajos magvak, barna rizs, sovány sajtok (cottage, óvári stb), zöldségek, gyümölcsök, szója.
  4. Kis cheat: zöld tea cukor nélkül. Méregtelenít és emellett feltekeri a szervezet belsőégésű motorját, gyorsabban elég a kalória.
  5. Kis cheat II: ZMB6. Kiemelten fontos a tesztoszteron szint optimális szinten tartása, amiért tenni kell. Ezt növeli a legalább 8 óra alvás, súlyzós edzés, kevés idegeskedés stb. Az egyik leghatékonyabb természetes tesztoszteron fokozó a cink+magnézium+B6 keveréke. Ezt minden lefekvés előtt dobjunk be párat. Sokkal szárazabbak leszünk egy hosszú kúra után. Nem hátrány az sem, hogy a kis Wilhelm is lelőhetetlen lesz tőle. Fiúk készüljenek fel, hogy a leglehetlenebb helyzetekben lesz spontán merevedésük, akár a templomban vagy munkahelyen.
  1. Csínján az édesítővel. A Cola Light pl tele van jó kis aszpartámmal. Ha már valaki nem bír magával és igényli a cukrot, akkor már nyírfacukor (=xilit), stevia!

 

Ez a 12. pont akár 100-ra is felfejleszthető, de a kevesebb néha több.

Ez ha valakinek túl sok lenne és ennél kevesebb tényezőre szeretne figyelni akkor az alábbi szentháromságot is elegendő betartani, bár az eredmény lassabb lesz.

  1. no cukor és liszt
  2. este 6 után no evés
  3. heti 3-szori legalább 1 órás testmozgás

Nem egy agysebészet, de aki elhivatott és igényes az egészségére és a megjelenésére az a bővebb listát követi. Ha az fontos, hogy milyen cipő vagy milyen zakó van rajtunk, ami nem is a részünk, hanem csak egy sallang, akkor a saját testünk művelése és karbantartása legyen alapvető! Az esztétikán és az egészségen kívül a jó közérzet már csak hab a tortán. Mint ahogy az is, hogy nem szánakozva néznek az emberek. Ha dagadt nő lennék addig, míg formába nem hoztam magam hajtanék, mint a vadállat, hogy megszabaduljak a lesajnáló és megvető tekintetektől. Az én véleményem a túlsúlyosakról elég lesújtó, de ebbe inkább nem mennék beleJ Mindenkinek sok sikert a kilók megzabolázásávalJ

 


KÉRLEK KEDVELD A VÉLEMÉNYARÉNÁT A FACEBOOK-ON

5 tipp a pajzsmirigy működés fokozására

az előző cikk a életmód kategóriában

Mutatjuk, hogy mentheted meg egy stroke-os beteg életét

a következő cikk a életmód kategóriában

TÖLTÉS

Kérlek kedveld oldalunkat!

A weboldal cookie-kat használ, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az "Értem" gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz: adatvédelem

Értem