vélemény aréna
VÉLEMÉNYARÉNA.HU

mert a te véleményed is számít!

2016. december 10., szombat
Judit napja van

2016.04.12.

autó-motor

2289

#auto, #mitsubishi, #lexus

hozzászólás

10 ütős kis autó, amiről még csak nem is hallottál

Szeretnéd, hogy olyan autód legyen ami nem jön szembe minden sarkon de mégis jó ár/érték arány?

Az autók sikerességének egyértelmű fokmérője az eladott darabszám. Vannak azonban olyan modellek, amik a rossz marketing, a gyenge kereskedői hálózat, a modell túlzottan réteg volta miatt csak kis példányszámban keltek el pedig nagyon jó kis darabokról van/volt szó. Az átlagos autóvásárlók még néha a létezésükről sem tudtak, nemhogy reálisan elgondolkodtak volna a megvásárlásukon. A listában összeállított 10 modell 10 különböző korú, értékű és kategóriájú autó, egy közös bennük, hogy versenytársaik közül kilógnak felfelé, de ennek ellenére mégis csak elvétve találkozunk velük a magyar utakon.

10. Daihatsu Copen

Egy kiváló formájú kis kabrióról/ roadsterről van szó. A 2000-es évek első felében gyártották, japán mivoltának köszönhetően elnyűhetetlen, motorja takarékos, mégsem lett belőle népautó. Ha közvetlen konkurenseit nézzük, mint a Ford KA-t, a Micra vagy Colt kabriót, akkor csak mosolyoghatunk azokon, akik nem a Daihatsut választották. Annyira ritka itthon, hogy max mobile.deről szemezgethetünk belőle 3000 euró környékétől.

9. Dodge RAM

Az importőr hiánya és az 5.7 HEMI motor miatt sokan alapból megrémülnek, pedig 12-13 milliós új ára igazán kedvező. Ennyiért kapunk egy minden igény kielégítő luxus pickupot. Ez az összeg egy jóval kisebb, fapados X3-re sem elegendő, a Navara és L200 pedig egy kategóriával lejjebb játszik. A HEMI motor akár 12-13 literrel is elmegy, mert a hengerek fele lekapcsol, ha nincsen rájuk szükség. Sok ebből sem cirkál a magyar utakon.

8. Jaguar XK

Egy CLK kabrió vagy A4 kabrió nem unikum a magyar utakon, míg ez az angol szépség ritkaságszámba megy. Érthetetlen.. Stílus, 284 lóerő, angol elegancia. Használtan 2 Mkörnyékétől már elérhető. Első autónak öngyilkosság de hobbinak elsőosztályú.

 

7. Toyota IQ

A Smart, a Fiat 500 és a Mini nem ritka, de a Toyotának ez a elnyűhetetlen kis kockája jó ha ünnep nap szembejön. Évente max ha 10 elmehetett belőle az országban.

1,7 MFt-ért már van hasznaltauto.hun. Emellett további előnye az előbb említettekkel szemben, hogy takarékosabb, megbízhatóbb és hogy japán:)

 

6. Mitsubishi Grandis

Renault Espace vagy Mitsu Grandis? A magyar fogyasztók helytelenül az Espacere szavaztak pedig a kis japán gyár egy kiváló gyártmányt tett le az asztalra. A Ford Galaxy és S-Max is jóval nagyobb példányszámban fogyott pedig a Mitsu mindannyit verte belső térben, formavilágban, technikai megoldásokban, megbízhatóságban és tartósságban. Arra kellett figyelni, hogy ne a VW-től átvett 2.0 DI-D motorral vegyük meg. Az botrányos!

 

5. Mitsubishi FTO

Magyar utakon elterjedtebb megfelelője a Honda Integra, pedig az FTO legalább olyan autó. Magyarországon nem forgalmazták sajnos, így ha egyedi tuning alapot szeretnénk ez egy kiváló autó. 2.0 motorja alapjáraton turbo nélkül a 200 lovat nyaldossa alulról. Nem mellesleg a rizsrakéták hőskorának egyik legszebb formavilága is az övé.

 

4. Lexus SC

A4 kabrió? CLK kabrió? Ugyanmár.. Formavilágban ez fél kézzel lenyomja a német triász bármely tagját. 283 ló, elektromos keménytető, gyönyörű középkonzol és farrész mind-mind nyomós érv a megbízható japán mellett. Jelenleg mindössze 12 db van hahun belőle és jó mélyen is a zsebünkbe kell nyúlni érte. 4M alatt nem lehet hozzájutni. Fogyasztása sem kispolgári, a lovak itatása sem egyszerű feladat.

 

3. Mazda Xedos

A top 3-ba elérhetőbb modelleket tettem. A Xedos méltán lehetett volna az Opel Astrák és Golfok réme. Hát nem lett.. Még 20 évesen is működőképes darabokról van szó. Megkímélt darabok akár még éveken át kiszolgálhatnak kispénzű, stílusos vásárlókat. Forma és megbízhatóság ritkaságszám, hogy találkozik. Itt megtörtént. Nem akarok elfogultnak tűnni de a gyártó ország nekem garancia. El lehet olvasni a Népítéletet.

 

2. Hyundai Coupe

Sportautó wannabe. Külsőre igazi vadállatnak tűnik, motorikusan nem az:) Inkább mászkálós autó, mint tuning alap. 2004 körüli darabok már 1M-től hosszútávú, biztos megoldást kínálnak. Akinek gyomorgörcse van a boyracerek közt népautó Celicáktól és Civicektől, annak a Coupe egy kiváló választás. Az imidzsét sem rontották még le a piros lámpánál emberkedő kissrácok.

 

1. Mitsubishi Carisma

Hihetetlen, hogy ez az autó, hogy anno nem lett Magyarországon piacvezető. 15 évesen 300 eFt-ért már  elérhető. Ha 200-300 eKm van benne akkor az még gyerekkorban jár. Taxisok legendáiban előkerülnek 800-900 eKmes Carismák, amik hiba nélkül tették a dolgukat. Tágas, elpusztíthatatlan, bizonyos szögekből még jól is néz ki és a fogyasztása is korrekt. Kispénzű családapáknak, akiknek az autó egy céleszköz, ennél jobb megoldás nem létezik. Astra? Focus? Golf? Octavia? Felejtsd el őket!


KÉRLEK KEDVELD A VÉLEMÉNYARÉNÁT A FACEBOOK-ON

38 nem éppen szokványos rendőrautó a nagyvilágból

az előző cikk a autó-motor kategóriában

Sportautók amik reálisan elérhetőek

a következő cikk a autó-motor kategóriában

TÖLTÉS

Kérlek kedveld oldalunkat!

A weboldal cookie-kat használ, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az "Értem" gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz: adatvédelem

Értem