vélemény aréna
VÉLEMÉNYARÉNA.HU

mert a te véleményed is számít!

2016. december 3., szombat
Ferenc, Olívia napja van

2016.11.14.

autó-motor

440

#agera, #ferrari, #lamborghini

hozzászólás

A világ 10 leggyorsabb autója

Nemhogy esélye sincs egy átlagembernek ilyet vásárolni de még csak látni se nagyon. A cikk szerzője mégcsak nem is találkozott ebből a 10 autóból, eggyel sem. Sajnos csak laptop háttérképen...


ASTON MARTIN ONE-77 (220 MPH) - A 2008-as Párizsi Autókiállítás ideje alatt számos műszaki adat kiszivárgott az új Aston Martinnal kapcsolatban, de hivatalosan csak a 2009-es Autóshown derültek ki a pontos műszaki adatok. A One-77 alváza könnyű karbonszálból készült, karosszériája pedig kézzel készített alumíniumból lett összerakva. A motor egy 7.3 literes V12-es szívómotor, amely 750 lóerős. Az Aston Martin azt állítja, hogy amikor megjelent a One-77 ez volt a világ legerősebb szívómotorral rendelkező sorozatgyártású autója.

1ASTON MARTIN ONE-77 (220 MPH) - A 2008-as Párizsi Autókiállítás ideje alatt számos műszaki adat kiszivárgott az új Aston Martinnal kapcsolatban, de hivatalosan csak a 2009-es Autóshown derültek ki a pontos műszaki adatok. A One-77 alváza könnyű karbonszálból készült, karosszériája pedig kézzel készített alumíniumból lett összerakva. A motor egy 7.3 literes V12-es szívómotor, amely 750 lóerős. Az Aston Martin azt állítja, hogy amikor megjelent a One-77 ez volt a világ legerősebb szívómotorral rendelkező sorozatgyártású autója.

MCLAREN F1 - 241 MPH - A McLaren F1 sportautó a világ leggyorsabb közúti autója volt 12 éven át, mígnem a Koenigsegg CCR (2005. február 28-án), majd rá két hónapra a Bugatti Veyron prototípusa meg nem döntötte ezt a rekordot. Végsebessége 391 km/h (amelyet a motor 7400-as percenkénti fordulatra korlátozásának kiiktatásával értek el 1998. március 31-én).

2MCLAREN F1 - 241 MPH - A McLaren F1 sportautó a világ leggyorsabb közúti autója volt 12 éven át, mígnem a Koenigsegg CCR (2005. február 28-án), majd rá két hónapra a Bugatti Veyron prototípusa meg nem döntötte ezt a rekordot. Végsebessége 391 km/h (amelyet a motor 7400-as percenkénti fordulatra korlátozásának kiiktatásával értek el 1998. március 31-én).

Pagani Huayra - 230 Mph - Az olasz gyártó jobban őrzi autóinak pontos árát, mint a Rozsdás Rákolló munkatársai a herkentyűburger titkos receptjét, néha azonban kiszivárog egy-két információ amire mindenki hiéna módjára rabol rá. Pár napja látott napvilágot a Pagani Huayra részletes árlistája. Bizony ez már halandó átlagembernek az elérhetetlen kategória, és nem elég, hogy maga az alapmodell ára több mint 1 millió euró (294 millió forint), ezt az összeget simán fel tudjuk tornázni különböző kiegészítőkkel és extrákkal 1 millió 339 ezer euróra, mindez forintosítva 394 millió magyar kreditet jelent.

3Pagani Huayra - 230 Mph - Az olasz gyártó jobban őrzi autóinak pontos árát, mint a Rozsdás Rákolló munkatársai a herkentyűburger titkos receptjét, néha azonban kiszivárog egy-két információ amire mindenki hiéna módjára rabol rá. Pár napja látott napvilágot a Pagani Huayra részletes árlistája. Bizony ez már halandó átlagembernek az elérhetetlen kategória, és nem elég, hogy maga az alapmodell ára több mint 1 millió euró (294 millió forint), ezt az összeget simán fel tudjuk tornázni különböző kiegészítőkkel és extrákkal 1 millió 339 ezer euróra, mindez forintosítva 394 millió magyar kreditet jelent.

SSC ULTIMATE AERO - 256 MPH - 412 km/órás végsebességével egy időben a világ leggyorsabb szériagyártású sportautójának számított az SSC Ultimate Aero. Az 1200 lóerős szuperautótól a Bugatti Veyron tovább erősített Super Sport kivitele vette vissza a címet 431 km/órával, ám az amerikai Shelby Supercars ismét rekorddöntésre készül.

4SSC ULTIMATE AERO - 256 MPH - 412 km/órás végsebességével egy időben a világ leggyorsabb szériagyártású sportautójának számított az SSC Ultimate Aero. Az 1200 lóerős szuperautótól a Bugatti Veyron tovább erősített Super Sport kivitele vette vissza a címet 431 km/órával, ám az amerikai Shelby Supercars ismét rekorddöntésre készül.

ZENVO ST 1 - 233 MPH - Ízig-vérig viking sportautó a Zenvo ST-1: a 2008-ban bemutatott, 2011-ben forgalomba hozott dán sportautó rendkívül exkluzív. Az ST-1 igazi erőgép, amelynek szíve egy hétliteres, V8-as, turbóval és kompresszorral felborzolt 1104 lóerős hajtómű, míg a szénszálas, aerodinamikai tekintetben is erősen optimalizált karosszéria teljes egészében dán tervezők munkája.

5ZENVO ST 1 - 233 MPH - Ízig-vérig viking sportautó a Zenvo ST-1: a 2008-ban bemutatott, 2011-ben forgalomba hozott dán sportautó rendkívül exkluzív. Az ST-1 igazi erőgép, amelynek szíve egy hétliteres, V8-as, turbóval és kompresszorral felborzolt 1104 lóerős hajtómű, míg a szénszálas, aerodinamikai tekintetben is erősen optimalizált karosszéria teljes egészében dán tervezők munkája.

hirdetés

9FF GT9-R - 257 MPH - Az igencsak korlátozott példányszámú csúcsragadozón túl, a 9ff többféle motorikus opciót is kínál a modellhez, melyből már mindenkinek jutni fog, akinek csak egy 1.000 LE körüli Porsche hiányzik a garázsából. Az autó kérhető a korábbi, 987 lovas blokkal, galamblelkűek számára pedig létezik egy 750 lóerős kivitel is, ami már csak 20 másodperc alatt vánszorog fel 300-ra.

69FF GT9-R - 257 MPH - Az igencsak korlátozott példányszámú csúcsragadozón túl, a 9ff többféle motorikus opciót is kínál a modellhez, melyből már mindenkinek jutni fog, akinek csak egy 1.000 LE körüli Porsche hiányzik a garázsából. Az autó kérhető a korábbi, 987 lovas blokkal, galamblelkűek számára pedig létezik egy 750 lóerős kivitel is, ami már csak 20 másodperc alatt vánszorog fel 300-ra.

BUGATTI VEYRON SUPER SPORT - 268 MPH -  A Bugatti Veyron egy, a Volkswagen konszern felügyelete alatt készülő, újkori Bugatti szuperautó, napjaink egyik leggyorsabb, legerősebb közúti autója. Az első olyan sorozatgyártású modell, amelynek teljesítménye átlépte az 1000 lóerős álomhatárt, illetve sebessége meghaladja a 400 km/h-t. Az autót a német Hartmut Warkuß tervezte, aki a Volkswagen csoport egyik különleges modellekkel foglalkozó osztályán dolgozik. Nevét a francia Pierre Veyron után kapta, aki 1939-ben egy Bugatti volánja mögött megnyerte a Le Mans-i 24 órás autóversenyt. Az autó vételára nettó 1 millió euró, és évente mindössze 70 darab készül belőle. Az eladási sikereknek köszönhetően kellett megemelni a gyártási kapacitást, mivel az eredeti évi 50 darabos széria mellett a leendő tulajdonosoknak 15 hónapos várólistát kellett végigvárniuk, mire átvehették a járművet.

7BUGATTI VEYRON SUPER SPORT - 268 MPH - A Bugatti Veyron egy, a Volkswagen konszern felügyelete alatt készülő, újkori Bugatti szuperautó, napjaink egyik leggyorsabb, legerősebb közúti autója. Az első olyan sorozatgyártású modell, amelynek teljesítménye átlépte az 1000 lóerős álomhatárt, illetve sebessége meghaladja a 400 km/h-t. Az autót a német Hartmut Warkuß tervezte, aki a Volkswagen csoport egyik különleges modellekkel foglalkozó osztályán dolgozik. Nevét a francia Pierre Veyron után kapta, aki 1939-ben egy Bugatti volánja mögött megnyerte a Le Mans-i 24 órás autóversenyt. Az autó vételára nettó 1 millió euró, és évente mindössze 70 darab készül belőle. Az eladási sikereknek köszönhetően kellett megemelni a gyártási kapacitást, mivel az eredeti évi 50 darabos széria mellett a leendő tulajdonosoknak 15 hónapos várólistát kellett végigvárniuk, mire átvehették a járművet.

KOENIGSEGG CCR - 242 MPH - A Koenigsegg új csúcsmodellje persze nem olcsó, de a 458 és 510 ezer euró közti nettó ár még mindig jó ajánlatnak tetszik a Bugatti jó dupla ekkora árához képest. Közben a két autó gyakorlatilag ugyanazt nyújtja: utcára szelídített, megelőzhetetlen versenytechnikát és fényűző luxust egyben, amihez hasonlóra a ferraris vagy lamborghinis tucatgazdagoknak biztosan nem telik.

8KOENIGSEGG CCR - 242 MPH - A Koenigsegg új csúcsmodellje persze nem olcsó, de a 458 és 510 ezer euró közti nettó ár még mindig jó ajánlatnak tetszik a Bugatti jó dupla ekkora árához képest. Közben a két autó gyakorlatilag ugyanazt nyújtja: utcára szelídített, megelőzhetetlen versenytechnikát és fényűző luxust egyben, amihez hasonlóra a ferraris vagy lamborghinis tucatgazdagoknak biztosan nem telik.

HENNESSEY VENOM GT - 270 MPH - 2014-ben hozták nyilvánosságra, hogy a Hennessey Venom GT 270,49 mérföld/h-s (435,31 km/h) sebességet ért el a Kennedy Space Center kifutópályáján. Ezzel megdöntötte az 1200 lóerős Bugatti Veyron Super Sport korábbi 431,072 km/h-s rekordját, amelyet a Volkswagen Ehra-Lessien melletti tesztpályáján állítottak föl.  Azonban a Guinness Rekordok könyvébe mégsem kerülhet bele a Hennessey, mivel előírás, hogy a sebességrekordok döntésénél mindkét irányba menni kell egy menetet, a két futás sebességét pedig átlagolni kell, de az amerikai kocsi csak az egyik irányba ment. Természetesen ez nem a Hennessey-n múlt, ők mentek volna a másik irányba is, de a NASA nem adott rá engedélyt. A cég szerint simán meglett volna a hivatalos rekord, mert csak 5 km/h-s keresztirányú szél fújt.

9HENNESSEY VENOM GT - 270 MPH - 2014-ben hozták nyilvánosságra, hogy a Hennessey Venom GT 270,49 mérföld/h-s (435,31 km/h) sebességet ért el a Kennedy Space Center kifutópályáján. Ezzel megdöntötte az 1200 lóerős Bugatti Veyron Super Sport korábbi 431,072 km/h-s rekordját, amelyet a Volkswagen Ehra-Lessien melletti tesztpályáján állítottak föl. Azonban a Guinness Rekordok könyvébe mégsem kerülhet bele a Hennessey, mivel előírás, hogy a sebességrekordok döntésénél mindkét irányba menni kell egy menetet, a két futás sebességét pedig átlagolni kell, de az amerikai kocsi csak az egyik irányba ment. Természetesen ez nem a Hennessey-n múlt, ők mentek volna a másik irányba is, de a NASA nem adott rá engedélyt. A cég szerint simán meglett volna a hivatalos rekord, mert csak 5 km/h-s keresztirányú szél fújt.

KOENIGSEGG AGERA R - 273 MPH - Köztudott, hogy a különleges autókat gyártó cégek nem szeretik nagy dobra verni, hogy pontosan mennyibe is kerülnek az általuk kínált modellek, hiszen a vásárlóközönségüknek nem az ár a legfontosabb tényező, mikor autót választanak. Ahogy egy mondás is tartja: ha megkérdezi, hogy mennyibe kerül, akkor nem engedheti meg magának. Ebbe a kategóriába tartozik például a Pagani, a McLaren, vagy a Bugatti, és természetesen a Koenigsegg is.   Azért végül mindig kiszivárognak az infók, és a hétköznapi ember is elgondolkozhat rajta, hogy hány száz évig kellene spórolni ahhoz, ha meg szeretnénk vásárolni mondjuk a svéd gyártó egyik példányát. Amit most már könnyedén kiszámolhat bárki, hiszen nyilvánosságra került a Koenigsegg Agera teljes árlistája, legalábbis az amerikai piacra szánt változat. Mindenesetre ebből azért már lehet kalkulálni.  A 927 lóerős Agera alapára 1,33 millió dollár (297 millió forint), de van ugyebár az 1016 lóerős Agera S, ami 1,46 millióról (327 millió forint) indul, és a csúcsverzió Agera R-ért 1,52 millió dollárt (340 millió forint) kellene kicsengetnünk, csak tudjuk kordában tartani az 1124 lóerőt. Mindegyik változatban 5,0 literes, V8-as turbómotor van.

10KOENIGSEGG AGERA R - 273 MPH - Köztudott, hogy a különleges autókat gyártó cégek nem szeretik nagy dobra verni, hogy pontosan mennyibe is kerülnek az általuk kínált modellek, hiszen a vásárlóközönségüknek nem az ár a legfontosabb tényező, mikor autót választanak. Ahogy egy mondás is tartja: ha megkérdezi, hogy mennyibe kerül, akkor nem engedheti meg magának. Ebbe a kategóriába tartozik például a Pagani, a McLaren, vagy a Bugatti, és természetesen a Koenigsegg is. Azért végül mindig kiszivárognak az infók, és a hétköznapi ember is elgondolkozhat rajta, hogy hány száz évig kellene spórolni ahhoz, ha meg szeretnénk vásárolni mondjuk a svéd gyártó egyik példányát. Amit most már könnyedén kiszámolhat bárki, hiszen nyilvánosságra került a Koenigsegg Agera teljes árlistája, legalábbis az amerikai piacra szánt változat. Mindenesetre ebből azért már lehet kalkulálni. A 927 lóerős Agera alapára 1,33 millió dollár (297 millió forint), de van ugyebár az 1016 lóerős Agera S, ami 1,46 millióról (327 millió forint) indul, és a csúcsverzió Agera R-ért 1,52 millió dollárt (340 millió forint) kellene kicsengetnünk, csak tudjuk kordában tartani az 1124 lóerőt. Mindegyik változatban 5,0 literes, V8-as turbómotor van.

KÉRLEK KEDVELD A VÉLEMÉNYARÉNÁT A FACEBOOK-ON

Amerikai izomautók mozgóképeken

az előző cikk a autó-motor kategóriában

TÖLTÉS

Kérlek kedveld oldalunkat!

A weboldal cookie-kat használ, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az "Értem" gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz: adatvédelem

Értem