vélemény aréna
VÉLEMÉNYARÉNA.HU

mert a te véleményed is számít!

2016. december 10., szombat
Judit napja van

2016.05.28.

életmód

810

#demencia, #alzheimer

hozzászólás

Ezeket egyed, hogy javítsd a memóriád

Mindent elfelejtesz vagy félsz az időskori demenciától? Mondjuk mit egyél és elkerül!

Fekete áfonya

Kutatások bizonyítják, hogy a fekete áfonya bizonyos esetekben segíthet az időskori memóriaromlást megelőzni, vagy súlyosságát csökkenteni. Az áfonya egyébként valóságos csodaszer: védi a látást, a szívnek is jót tesz, ráadásul a rák ellen is véd. Ha kedvet kapott hozzá, íme egy áfonyás finomság.

Kávé

A kávé javítja az öregedő embereknél a memóriát, a logikus gondolkozást és a reakcióidőt. Jó hír nagy kávésoknak: hosszú távú fogyasztásával jelentősen csökken az Alzheimer-kór kialakulásának veszélye! A kávé szintén valóságos csodagyógyszer. Ha pedig nem szereti hörpölni, egyen tiramisut.

Tonhal

Még a konzerv tonhal is hasznos lehet, ha a memóriáról van szó! A halakban található omega3 zsírsavak segítenek a memória karbantartásában.

Diófélék

Ötször egy héten rágcsálj el egy maréknyi diót, mandulát, mogyorót. Készíthetsz belőlük keveréket, de akár fogyaszthatod őket magukban is. A lényeg, hogy nagyjából 30 g-nyi legyen.

Emlékezetes reggeli

Egy torontói kutatás során a vizsgált 61-79 éves önkéntesek jobban teljesítettek a memóriát tesztelő feladatokban, ha megfelelően reggeliztek mindennap. Ehhez hasonlóan, ha gyermeke otthon alaposan bereggelizik, sokkal jobban fog sikerülni az iskolában a dolgozat! Íme, pár ötlet ehhez.

Koccintson az emlékekre

Egy 746 felnőtt bevonásával készült felmérés szerint azokat, akik heti 1-6 adag alkoholos italt (10-60 gramm alkoholt) fogyasztottak a kutatás hat éve alatt (legyen szó sörről vagy borról), 54 százalékkal kevésbé fenyegette a szellemi hanyatlás, mint az absztinenseket. Az alkoholfogyasztással viszont fontos mértéket tartani, hiszen ugyanez a kutatás azt is kimutatta, hogy a heti 14 adagot átlépőknél a szellemi hanyatlás veszélye épp ellenkezőleg, 22 százalékkal nőtt.

Extra szűz olívaolaj

Fogyassz belőle naponta 3 evőkanálnyit. Használhatod sütéshez, főzéshez is, nem csak salátákhoz. Arra ügyelj, hogy ne melegedjen 215 C, vagyis égéspont fölé, különben már nem érvényesül a jótékony hatása a szervezetre.

Zsályatea

Az orvosi zsályaolajból készült tea növeli az acetilkolin-szintet az agyban, ami segíti az emlékezőképességet. Nem mellesleg ez a tea az emésztést is segítheti.

Curry

Egy olasz vizsgálat eredményei szerint a curry ellenszere lehet az emlékezetzavarnak és az Alzheimer-kórnak. A fűszer valószínűleg stimulál egy a szabadgyökök káros hatásaival szemben védő enzimet.

Ez biztosan tetszeni fog: Csokoládé

Jó hír, hogy a csoki is jót tesz az agynak a kakaóbabban lévő katekinek miatt. A rossz viszont az, hogy jótékony hatása a tejcsokoládénak nincs, csak a drágább étcsokoládéknak van, aminek kakaóbab tartalma jóval magasabb (70%). Viszont sokat nem szabad belőle enni: mindössze naponta 2 kockát.

Végezetül még valami ami tetszeni fog: Vörösbor

A vörösbor reszveratrol tartalma miatt jót tesz az ereknek és gyulladáscsökkentő, ezáltal az időskori elbutulás ellen is hat egyes kutatások szerint. A reszveratrol egyébként nem csak a piros szőlőben található meg, hanem rendelkezik vele az áfonya, a mogyoró és a kakaó is.

A fokhagyma és a Piracetam hatása vitatott, nemkülönben a ginkgo biloba haszna is. A fent már említett német intézet egy 2008-as kutatása szerint az EGb 761-kivonat hatásos adagja Alzheimer-kóros betegeknél napi 240 milligramm. Az Amerikai Egyesült Államokban a Ginkgo Evaluation of Memory kutatás azonban hat éves utánkövetéssel nem találta hasznosnak sem az Alzheimer-kór megelőzésében, sem az értelmi képességek leépülésének megakadályozásában. Viszont a kutatásban módszertani hibákat követtek el, amire maguk a szerzők is utaltak.

forrás: www.rd.hu, Wikipedia, saját tartalom


KÉRLEK KEDVELD A VÉLEMÉNYARÉNÁT A FACEBOOK-ON

Ezek az emberek egyszerűen zsenik

az előző cikk a életmód kategóriában

Mutatjuk mi mindenre tudod használni a kávét azon túl, hogy megiszod!

a következő cikk a életmód kategóriában

TÖLTÉS

Kérlek kedveld oldalunkat!

A weboldal cookie-kat használ, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az "Értem" gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz: adatvédelem

Értem