Hogyan segítheti egy SEO szakember az organikus forgalom növekedését?

Világszerte nő az internethasználók száma, és a többség jelentős része a keresésre a Google-t használja. Azonban az oldalak több mint 90 százaléka nem kap organikus forgalmat. Ennek egyik fő oka lehet, hogy nem tartalmaz backlinket. Pedig minél több van az oldalon, annál nagyobb organikus forgalmat kap a Google-tól.

Mit jelent a keresőoptimalizálás (SEO)?

SEO-nak nevezünk minden olyan munkafolyamatot az oldallal kapcsolatosan, amelynek az a célja, hogy a keresőmotorokat, és az azt használó embereket minőségi találatokkal a lehető legjobban kiszolgálja. Érdemes megismerni a keresőmotorok funkcióit.

Melyek a keresőmotorok funkciói?

  • Egyrészt az adott keresésre történő válaszok nyújtása: a legtöbbször, relevancia alapján rangsorolt oldalak, a felhasználók által már összegyűjtött oldalak listája alapján.
  • Másrészt feltérképezés és indexelés: A weboldalak millióit pásztázzák a robotok, és gyűjtik be az információkat. Az indexelő algoritmus a háttérben elemzi és indexeli a találatokat. Ennek az a célja, hogy a későbbiekben – a keresőmotorban történő keresésekben könnyebb legyen megtalálni.

 A SEO segít abban, hogy a keresőmotor robotjai a weboldalakat elérjék, és megértsék, hogy az miről szól, és hogyan lehet hasznos a felhasználók számára.

Egy közelmúltban végzett kutatás szerint, egy tartalomböngésző webrobot mintegy kétmillió véletlenszerű újonnan megjelent oldalt tanulmányozott, és arra az eredményre jutott, hogy a Google 10 legjobb keresési eredményei közé mindössze 5,7 százalékuk került be – legalább egy keresési lekérdezés esetén a közzétételt követő egy éven belül.

Másképpen fogalmazva: Közel kétmillió oldalból az oldalak 94,3 százaléka egyetlen látogatót sem kapott még a Google-tól.

Kérdés az, hogy hány weboldal mekkora része szerez organikus forgalmat?

Számos oka van annak, hogy az oldalak túlnyomó többsége egyáltalán nem kap semmilyen keresési forgalmat a Google-tól. Például az, hogy az oldalak többsége soha sem rangsorol a Google-ban, és soha nem kap keresési forgalmat. Sok vállalkozás felismerte ezt, és törekszik arra, hogy javítsa a keresőoptimalizálását.

Mit jelent a backlink, és mi a szerepe?

Számos SEO szakértő véleménye alapján az állapítható meg, hogy több száz olyan SEO probléma lehet, amely akadályozhatja az oldalt abban, hogy a Google-ban jó helyen szerepeljenek, melyek korrigálása nélkül a Google első hely elérhetetlen. Az egyik leggyakoribb ok a következő:

Nem tartalmaz az oldal visszamutató hivatkozást (backlinket).

A backlink, vagy visszamutató hivatkozás az egyik webhely egyik oldaláról a másikra mutató hivatkozást jelenti. Ha valaki hivatkozik a webhelyünkre, akkor van egy visszamutató hivatkozás tőlük. Ha egy másik webhelyre hivatkozunk, akkor ennek lesz egy visszamutató linkje tőlünk. A keresőmotorok, például a Google a visszamutató hivatkozásokat „bizalmi szavazásnak” tekintik. Minél több szavazatot kap a weboldal, annál valószínűbb, hogy rangsorolják a releváns keresési lekérdezéseket.

A backlinkek azért vannak, hogy az embereket a hasznos forrásokhoz irányítsák ezért kattithatóak. Így a rangsorolás mellett segítenek a hivatkozási forgalomban. A releváns backlinkeknek – mivel az emberek nagyobb valószínűséggel kattintanak rájuk – nagyobb értéket tulajdonít a Google. Ugyanakkor az erősebb weboldalakról származó backlinkek általában több tekintéllyel rendelkeznek, mint a gyengébb oldalakról származó backlinkek.

A backlinkek ellenőrzése

A webhely vagy weboldal visszamutató linkjeit több módon lehet ellenőrizni. A Google Search Console-ban a saját webhely ellenőrizhető, egy ingyenes fiók regisztrációját követően.

Egy másik webhelyre, vagy weboldalra mutató linkek ellenőrzésére jól használható például az Ahrefs backlink ellenőrző eszköze. Az ingyenes verzió mutatja a backlinkek és a hivatkozó domainek teljes számát, és a száz legnépszerűbb backlinket.

Összegzés

Az organikus forgalom és a backlinkek között egyértelmű a kapcsolat. Azonban nem minden backlink egyforma, minél egyszerűbb megszerezni egy linket, annál kevésbé lesz értékes. A SEO folyamatosan változik, és ahhoz hogy egy vállalkozás megőrizze a versenyképességét az online térben a SEO terén is naprakésznek kell lenni. Egy SEO szolgáltató tudásával és szakértelmével segít, hogy a weboldal rangsora javuljon, amely nagyobb láthatóságot, és forgalmat eredményez.

Related Posts

A pályázatírás gyakori hibái

Az új pályázati kiírások megjelenésekor nemcsak a vállalkozások, de a lakosság körében megindul a tervezgetés, ugyanakkor sokan nem ügyelnek arra, hogy a lehetőségeket, és a pályázati feltételeket…